Translate

Sunday, November 17, 2013

Aku Rindu...... Tok... An...Tok Yam....


Sebelum ni...kalau tengok je sign Taman Mini Malaysia....langsung aku tak berminat nak singgah... 13 tahun aku d Melaka ni, inilah pertama kalinya aku menjejak kaki ke situ. Kini aku menghitung hati untuk ke sana lagi... Kenapa? Sebab 'Rumah Kedah' telah mengikat hati aku. Banyak benda di rumah tu punya chemistry dgn aku. KENANGAN!!!

Itu baru tv. Ni ha....korang pernah bergelumang dgn benda ni?? Silap-silap ni la first time korang tengok....



Ni dipanggil bekaih padi....tong mukoi padi... sebelum padi di tuai guna mesin padi...pesawah2 kerat padi dan mukoi padi masuk dlm bekaih ni la.

Tv dengan tong mukoi padi tu mengingatkan aku pada Arwah An ngn Tok Leha aku. Cer tengok bebetul dinding umah kedah ni... macam ni la dinding umah Arwah Tok Yam aku dulu.


Tapi kini semuanya kenangan......

No comments:

Post a Comment